Da Capo

Här hade jag faktiskt haft den helt seriösa tanken på att avsluta min ack så korta bloggkarriär, men så läste jag igenom lite och så insåg jag att det har ju faktiskt hänt en hel MASSA kul saker som världen bara väntar på att få höra om.

So here it goes again!

Jag är icke Malmöbo mer. Inte ens Svensk faktiskt.
Men var kan hon då vara, undrar ni? Jo, ärade publik, den här bruden serru, har gått och flyttat till Oslo.
Men varför har hon gjort detta vanvett, funderar ni i småpanik, för vem ska nu göra Sverige och Malmö till ett paradis på jorden med sin blotta närvaro?
Jo, det var såhär att jag var trött på att inte kunna leva av min lön på Jam och vara kvar i samma rutt som tidigare. Jag kände mig kvävd, ensam och desperat. Då tar man till galenskap som en flytt Oslo lätt är.

Men räds icke, jag mår bra.
Okej, det var jättetråkigt i början när man leta jobb, inte kände en enda människa och knappt hitta hem, men sånt där ger sig med tiden. Nu har jag jobb, vänner och jag kan hitta hem utan större problem.

Jag har fått ett jobb på Energi/Killah, men startar där först på lördag (1:e nov), har under tiden jobbat på ett café.
Är helt ok, varken dödskul eller tråkigt. Längtar till det nya jobbet.
Har som sagt träffat en hel del trevligt folk med! Är med i en cellgrupp i Filadelfia och den består av lätt några av världens bästa människor. Skulle inte orkat med starten i Oslo om det inte varit för dom.
Sen en grrrrlfriend med! Miss Christina-le-diva. Oslos finaste tjej någonsin. Hon betyder så himla mycket för mig.
Ja, har träffat en hel del annat folk med, det skulle nog ta ett tag att nämna alla, så om du läser det här och bor i Norge eller bara vill bli bombad med lite kärlek - BOOM! Kärlek till dig.

Nu vet jag faktiskt inte vad mer jag ska skriva.. Kändes som jag hade en massa på gång som jag ville berätta, men det får vara för den här gången då.
Jag gör mig ändå bäst när jag får berätta på riktigt.
Nu ska jag se "Saints and Soldiers" med Erik och äta en macka och dricka te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0