Söndagsaction (Jag gillar action)

Okej, okej, okej.
Nu har jag sådär mycket att ta igen så jag tror jag skiter i en hel del.
Om nån faktiskt tycker det är så intressant att veta hur jag får mina dagar att gå kan ringa istället.

Onsdagen, dagen vi åkte hem från Linköping, tillbringades typ bara i en bil.
Jag, Lannhi och Lilli hade väldigt trevligt, men det var en seg, varm och rätt lång dag.
Klar

Torsdag och fredag var typ bara jobb, bio och senare hockey med en kompis på fredagkvällen, men annars var båda dom dagarna rätt sega.

Lördag var jag på IKEA med, faktiskt, så gott som hela familjen: mamma, pappa, storebror och lillasyster, bara lillebrorsan saknades. Jag köpte för en gångs skull inget utan var bara med som sällskap åt dom andra.
Sen följde jag med till Höör och kollade på hockeyn med mina bröder.
DET var iofs rätt kul.
Andreas (lillebror) satt och hade en teori om att han tyckte hockeylaget borde bestå av ett visst procent antal spelare som befolkningen i landet. Typ Sverige, som består av ca 9 miljoner invånare borde ha 9 hockeyspelare och sen fortsätter man så. Mycket mer demokratiskt tyckte han - jag och Marcus (storebror) sänkte den teorin utan nåd.
Sen så stod det en godisskål på bordet som Andreas, från andra sidan bordet, fick syn på och ville ha till sig.
"Skicka hit den!"
"Okej, okej.." Marcus skickar den vidare, stirrandes på TV:n.
"RÖR INGET!!"
"Det gör han inte.." Suckar jag medans Finland gör ännu ett mål.
"Bra.. Era äckelfingrar i det här goda-... Men! Det var ju inget gott. Ta tillbaka det."
Så håller han på och lägger kommentarer om matchen, som iofs var en riktig skitmatch.
Han är rätt rolig och störd, min stora lillebror.

Söndag!
Åkte till Malmö med mamma och Marcus, men först tog vi en sväng om Nova i Lund där Marcus leta efter en skiva, men hittade tyvärr inte så vi åkte vidare mot Malmö.
Jag körde och hamnade bakom en riktigt långsam kille, visste att avfarten skulle vara snart, men valde ändå att lägga mig i vänstra filen. Gasade på lite och fick en lastbil på min högra sida och ser till min förfäran, när jag precis börjar köra om den att avfarten är ju där! På höger sida om lastbilen och jag är påväg att åka förbi den!
Röd ruta: jag, blå ruta: liten lasbil, grå ruta: stora lastbil


image4


I brutal action-anda så kollar jag blixtsnabbt döda vinkeln till höger om mig, gasar upp, hör mamma dra snabbt efter andan och ZOOMAR mellan lastbilarna!!!

image5


VROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!!!!!!



image6



Kommer precis ut på avfarten medans det fortfarande finns avfart kvar att köra på och mamma var rasande!!
Jag kände mig som om jag var med i en actionfilm. FETT! Levde upp till mitt andranamn i iaf 10 sek.

Kommentarer
Postat av: Kompis

Hallå kompis haha

2008-05-19 @ 11:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0